Happy Thursday!
We made it through another week of home-learning together! :)
Today's learning activities are a repeat of yesterday, with the exception of a new Math question being added for the mental math activity.
I hope this week has provided a chance to get settled back in to learning, with a chance to look over the activities completed before spring break as needed.
Please continue to send me your feedback (both good and "could you please try to...") and I will do my best to balance, incorporate and continue with all suggestions as we move into next week.
Have a wonderful Easter weekend! :)
🌷🌼🌷
*****
le jeudi 9 avril
Fait de la semaine: Jupiter pèse deux fois plus que toutes les autres planètes de
notre système solaire réunies.
**Important message from the school office:
*UPDATED as of 1:00 p.m. today*
*UPDATED as of 1:00 p.m. today*
Friday, April 17th will be an academic 'pause day' for students. Teachers will work on assessment and preparation of learning this day. No new work will be assigned. Students may use this day as a catch-up day if more time for learning is required. Families may also choose to use this extra day as a chance to relax and connect.
**Special message from Mlle Bees:
Salut 6-4!
J’espère que vous avez profité de votre semaine de relâche. Je voulais vous inviter à me joindre dans Showbie. Le code pour ma « classe » en Showbie est JL3FT. Une fois que vous me suivez, vous allez trouver des documents qui parlent des façons différentes que vous pouvez prendre soin de vous pendant cette situation. Ces documents sont optionnels. La situation qu’on vit actuellement est très bizarre et il est fort probable que vous vous sentez anxieux, triste, frustré ou toute une gamme d’émotions. Si vous voulez m’en parler, envoyez-moi un courriel (karen.bees@sjasd.ca). Nous pouvons en parler au téléphone ou en utilisant Zoom.
Prenez-soins de vous et n’hésitez pas à me contacter si vous avez des questions!
Mlle Bees
{ The above is a message for all students from our guidance counsellor Mlle Bees about how our class can connect with her on Showbie. If you have any questions for her, don’t hesitate to send her an e-mail (karen.bees@sjasd.ca) }
Calcul Mental: Résoudre une question de 2 façons
Chercher la feuille verte de calcul mental. La question aujourd'hui est 52 x 101.
Quand tu as fini, prendre une photo et l'afficher en Showbie.
{ Find your green 'Calcul Mental' sheet. Today's question is 52 x 101. Please solve this question using two different mental math strategies. Once you are done, please take a picture and post in Showbie. }
Quand tu as fini, prendre une photo et l'afficher en Showbie.
{ Find your green 'Calcul Mental' sheet. Today's question is 52 x 101. Please solve this question using two different mental math strategies. Once you are done, please take a picture and post in Showbie. }
FRANÇAIS
LaLaLa: La lecture indépendante guidée
LaLaLa: La lecture indépendante guidée
* Visiter le dossier "FRANÇAIS - LALALA, "Je lis - Website" en Showbie pour votre log-in info.
* Choisir un livre de votre niveau suggéré en Showbie.
* Écouter le texte pendant que vous le lisez sur l'écran.
* Vous pouvez contrôler le "playback speed" en glissant le cercle un bas du livre.
{New home-reading site. Please see email sent and Showbie for more information.}
{New home-reading site. Please see email sent and Showbie for more information.}
Écriture: Biographie!
* Avez-vous fini vos trois paragraphes de 'corps' pour votre biographie? Si oui, avez-vous révisé et corrigé les verbes au passé composé et au imparfait?
* Prendre du temps aujourd'hui pour relire vos textes et faire des révisions au besoin. Considérer aussi les mots de transition et marqueurs de relation (la feuille jaune de vos livrets). N'oubliez pas les ressources affichées en Showbie pour vous aider.
* Prendre du temps aujourd'hui pour relire vos textes et faire des révisions au besoin. Considérer aussi les mots de transition et marqueurs de relation (la feuille jaune de vos livrets). N'oubliez pas les ressources affichées en Showbie pour vous aider.
{Biography writing: Have you finished the three body paragraphs of your biography text? If so, have you revised and corrected the past tense verbs? Also consider using transition and comparative words, referring to the yellow sheet that was included in your home-learning sheets. Please take time today to review your text, using the resources posted in Showbie to guide you as needed.}
SCIENCE
* Visiter le dossier "SC - Ressources," "TinyBop Access" en Showbie.
* Lire les directives pour rentrer dans le site.
* Prendre du temps à explorer "SPACE." Nous allons utiliser ce site pour notre apprentissage des planètes pendant les prochaines quelques semaines.
** Le site marche seulement d'un ordinateur; les tablettes et téléphones ne le supporte pas évidement. Si vous n'avez aucun accès à un ordinateur à la maison, laisse-moi une note en Showbie ASAP! Merci! :)
* Lire les directives pour rentrer dans le site.
* Prendre du temps à explorer "SPACE." Nous allons utiliser ce site pour notre apprentissage des planètes pendant les prochaines quelques semaines.
** Le site marche seulement d'un ordinateur; les tablettes et téléphones ne le supporte pas évidement. Si vous n'avez aucun accès à un ordinateur à la maison, laisse-moi une note en Showbie ASAP! Merci! :)
{Visit Showbie to access the "Tinybop" website we will be using in Science over the coming weeks.
Further instructions about computer vs tablet access are outlined there. Please read over and reply as asked. Thanks! }
*****
Further instructions about computer vs tablet access are outlined there. Please read over and reply as asked. Thanks! }
*****
Les travaux à rattraper
* Here is a list of all that we worked on before Spring Break, modified sightly to emphasize what items could be handed in so that I can continue to assess your progress while you are working from home. I have linked back to the 4 main blog posts from the week before the break for quick reference if explanation is required.
Please continue to work on (and hand in) these items over the course of the week while keeping-up with the current daily tasks posted, if possible. Merci! :)
TUESDAY WEDNESDAY THURSDAY FRIDAY
TUESDAY WEDNESDAY THURSDAY FRIDAY
MATH
* Concepts: PEDMAS - Colouring page and PEDMAS booklet.
* Mental Math: New multiplication strategy - First 10 questions and Section A.
* Problem solving - "Kim et bonbons" question.
FRANÇAIS
* Listening activity - La poule
* Listening activity - La poule
* Critical Thinking - respond to question
* Listening activity - Vraiment Top
* LaLaLa activity - Song "La vie est belle" (Listen and respond)
* CFOO #8 - preparing and videoing speech
* Writing - Biography text (Finish writing 3rd paragraph, revise and begin editing all three body paragraphs, identify past tense verbs and use posted supports to begin proper conjugation).
SCIENCE
* BrainPop Videos (Les saisons, Les solstices et équinoxes, Le système solaire)
* BrainPop Videos (Les saisons, Les solstices et équinoxes, Le système solaire)
* Bill Nye Video - Planets
No comments:
Post a Comment