Wednesday, April 15, 2020

Wednesday!

*****
le mercredi 15 avril

Fait de la semaine: L'énergie économisée en recyclant une seule canette de boisson gazeuse peut faire fonctionner une télévision pendant trois heures.

REMINDER -  ON SHOWBIE:
Open Math support will be TODAY from 10:30 - 11:00!
Possible discussion topics: les polygones, question: Kim et les bonbons, le calcul mental, PEDMAS.

**A special announcement from Mme Chernick:
Nous connaissons maintenant qu’en 1917, le premier ministre a décidé de forcer les jeunes hommes de faire partir de la guerre en imposant la conscription. Il y a avait beaucoup de différentes opinions à ce sujet. Lire les perspectives variées dans le document, « Perspectives de la conscription » en Showbie et noter les différentes perspectives qui sont sois pour ou contre la conscription. Tu pourrais utiliser sois « T-Chart » ou deux différents couleurs de surligneurs pour noter les raisons pour et les raisons contre la conscription. 
{ Continued from Tuesday: The students will be studying different perspectives on conscription or ‘the draft’. Today, they should read the different perspectives that are located on Showbie and using a T-Chart or different coloured highlighters, note the reasons for and against conscription. }

***

MATHÉ
Concepts: Polygones, Périmètre et l'Aire!
Nous continuons avec notre unité de géométrie aujourd'hui.
Visiter le dossier "Mathématiques - Concepts; 15 + 16 avril - Leçon: Le périmètre" en Showbie pour vos instructions. Vous aurez besoin les feuilles ci-dessous.
{We are continuing with our Math geometry unit today. Our next lessons will be on perimeter. Visit Showbie for more instructions. You'll need the sheets shown below for today's lesson.}

 




FRANÇAIS
LaLaLa: La lecture indépendante guidée
* Visiter le  site "Je lis" pour la lecture. Visiter Showbie pour l'information supplémentaire.
{Daily reading with the "Je lis" site. Visit Showbie for log-in info.}

Écriture - Biographie: C'est le moment d'écrire nos conclusions pour nos biographies!
Les nouvelles ressources sont maintenant affichées en Showbie. Un grand merci à Mme Scham qui a partagé ses vidéos d'écriture avec nous pour cette semaine! Prendre le temps pour bien les lire et les écouter alors vous avez une bonne idée des critères.
{We are moving ahead with conclusion-writing for our biography texts this week. New resources have been posted in Showbie to guide students through this process when they are ready. The goal by the end of the week will be to have three revised body paragraphs (we have already been working on finishing and revising these over the past couple of weeks) and a written and revised conclusion. With the exception of daily reading, no other new tasks will be assigned in Français this week to allow students to focus on their writing task. Submitting in Showbie is not necessary at this time. More instructions will be given once the entire text has been completed.}


SCIENCE
* Visiter le dossier "SC - Ressources," "TinyBop Access" en Showbie.
* Lire les directives pour rentrer dans le site.
* Prendre du temps à explorer "SPACE." Nous allons utiliser ce site pour notre apprentissage des planètes pendant les prochaines quelques semaines.
** Le site marche seulement d'un ordinateur; les tablettes et téléphones ne le supporte pas évidement.  Si vous n'avez aucun accès à un ordinateur à la maison, laisse-moi une note en Showbie ASAP! Merci! :)
{Visit Showbie to access the "Tinybop" website we will be using in Science over the coming weeks. 
Further instructions about computer vs tablet access are outlined there. Please read over and reply as asked by the end of the week . Thanks! }

Tuesday, April 14, 2020

Tuesday!

*****
le mardi 14 avril

Fait de la semaine: L'énergie économisée en recyclant une seule canette de boisson gazeuse peut faire fonctionner une télévision pendant trois heures.

REMINDER - THIS WEEK ON SHOWBIE:
Open Math support will be on Wednesday from 10:30 - 11:00.
Open Français support (for biography-writing questions or other) will be on Thursday from 10:30 - 11:00.

**A special announcement from Mme Chernick:
Nous connaissons maintenant qu’en 1917, le premier ministre a décidé de forcer les jeunes hommes de faire partir de la guerre en imposant la conscription. Il y a avait beaucoup de différentes opinions à ce sujet. Lire les perspectives variées dans le document, « Perspectives de la conscription » en Showbie et noter les différentes perspectives qui sont sois pour ou contre la conscription. Tu pourrais utiliser sois « T-Chart » ou deux différents couleurs de surligneurs pour noter les raisons pour et les raisons contre la conscription. 
{ Tuesday: The students will be studying different perspectives on conscription or ‘the draft’. Today, they should read the different perspectives that are located on Showbie and using a T-Chart or different coloured highlighters, note the reasons for and against conscription. }

***

MATHÉ
Concepts: Polygones, Périmètre et l'Aire!
Nous commencions une nouvelle unité de géométrie cette semaine.
Visiter le dossier "Mathématiques - Concepts; 13 + 14 avril - Leçon: Les polygones" en Showbie pour vos instructions. Vous aurez besoin la feuille ci-dessous.
{We are starting a geometry unit in Math. Our first lesson will be on polygones. Visit Showbie for more instructions. You'll need the sheet shown below for today's lesson.}


FRANÇAIS
LaLaLa: La lecture indépendante guidée
* Visiter le  site "Je lis" pour la lecture. Visiter Showbie pour l'information supplémentaire.
{Daily reading with the "Je lis" site. Visit Showbie for log-in info.}


Écriture - Biographie: C'est le moment d'écrire nos conclusions pour nos biographies!
Les nouvelles ressources sont maintenant affichées en Showbie. Un grand merci à Mme Scham qui a partagé ses vidéos d'écriture avec nous pour cette semaine! Prendre le temps pour bien les lire et les écouter alors vous avez une bonne idée des critères.
{We are moving ahead with conclusion-writing for our biography texts this week. New resources have been posted in Showbie to guide students through this process when they are ready. The goal by the end of the week will be to have three revised body paragraphs (we have already been working on finishing and revising these over the past couple of weeks) and a written and revised conclusion. With the exception of daily reading, no other new tasks will be assigned in Français this week to allow students to focus on their writing task. Submitting in Showbie is not necessary at this time. More instructions will be given once the entire text has been completed.}


SCIENCE
* Visiter le dossier "SC - Ressources," "TinyBop Access" en Showbie.
* Lire les directives pour rentrer dans le site.
* Prendre du temps à explorer "SPACE." Nous allons utiliser ce site pour notre apprentissage des planètes pendant les prochaines quelques semaines.
** Le site marche seulement d'un ordinateur; les tablettes et téléphones ne le supporte pas évidement.  Si vous n'avez aucun accès à un ordinateur à la maison, laisse-moi une note en Showbie ASAP! Merci! :)
{Visit Showbie to access the "Tinybop" website we will be using in Science over the coming weeks. 
Further instructions about computer vs tablet access are outlined there. Please read over and reply as asked by the end of the week . Thanks! }

Monday, April 13, 2020

Welcome, Week 3!


Hello, Monday!

I hope you all had a wonderful weekend!
I would like to start by sharing, that for the first time ever, I attempted (and succeeded!) in making orange buns (like cinnamon buns but made with orange zest instead of cinnamon)! I was skeptical  - and nervous! - about my ambitions, but was very happy about how they turned out! I even documented this with pictures... that's how big of a deal it was! Yum! :)



If you have any fun weekend stories to share, please do! Shoot me an email, or share a note/picture in the "Weekend Sharing Fun!" folder now in Showbie! Yay! :)

***

This week we are moving ahead with new concepts in Math and Science. We will also be moving ahead with our writing in French, with the goal of soon finishing our biography texts!

Separate to this post, I have posted a "Week 1 and 2 Task Review" post that I encourage you to review and work through over the course of this week when time permits.

New this week! I will begin posting announcements and information from Mme Champagne and Mme Chernick on our classroom blog whenever they have info to share with you. I will post this info at the beginning of our daily post before outlining our Math, Science and Français learning goals. If you have any questions about the work posted for ELA or ScHum, please contact either Mme Champagne or Mme Chernick directly. :)

Also New this week! I will be opening up "Class Discussion" in Showbie for Math and Français support to allow students to interact with me (and with each other) in real time. You do not have to plan your day around these times - I will continue to check Showbie for comments and questions as they come in - but I thought that this may be a way for students to work through some items with "live" access to me and each other if needed.

THIS WEEK:
Open Math support will be on Wednesday from 10:30 - 11:00.
Open Français support (for biography-writing questions or other) will be on Thursday from 10:30 - 11:00.

If we find these open dialogue times to be helpful and successful, we will consider extending the time or adding an additional slot moving forward. This process is new to me, so we will see how it goes! :)

Let's have a great week!

*****
le lundi 13 avril

Fait de la semaine: L'énergie économisée en recyclant une seule canette de boisson gazeuse peut faire fonctionner une télévision pendant trois heures.

**Important message from the school office: 

This Friday (April 17) will be an academic 'pause day' for students. Teachers will work on assessment and preparation of learning this day. No new work will be assigned. Students may use this day as a catch-up day if more time for learning is required. Families may also choose to use this extra day as a chance to relax and connect.

**A special announcement from Mme Champagne: 

Hi 6-4! Don't forget to watch the videos in the "Daily Check In" folder in Showbie so that I can keep guiding you in your ELA learning while you are at home. Thanks! :)

MATHÉ

Concepts: Polygones, Périmètre et l'Aire!
Nous allons commencé une nouvelle unité de géométrie aujourd'hui.
Visiter le dossier "Mathématiques - Concepts; 13 + 14 avril - Leçon: Les polygones" en Showbie pour vos instructions. Vous aurez besoin la feuille ci-dessous.
{Today we are starting a geometry unit in Math. Our first lesson will be on polygones. Visit Showbie for more instructions. You'll need the sheet shown below for today's lesson.}


FRANÇAIS


LaLaLa: La lecture indépendante guidée
* Visiter le site "Je lis" pour compléter votre lecture quotidienne. Visiter Showbie pour votre log-in info si n'avez pas encore visiter le site.
{Daily reading with the "Je lis" site. Visit Showbie for log-in info.}


Écriture - Biographie: C'est le moment d'écrire nos conclusions pour nos biographies!
Les nouvelles ressources sont maintenant affichées en Showbie (Français - Écriture : Biographie - Conclusion). Un grand merci à Mme Scham qui a partagé ses vidéos et ressources d'écriture avec nous pour cette semaine! Prendre le temps pour bien les lire et les écouter afin d'avoir une bonne idée des critères.
{We are moving ahead with conclusion-writing for our biography texts this week. New resources have been posted in Showbie to guide students through this process when they are ready. The goal by the end of the week will be to have three revised body paragraphs (we have already been working on finishing and revising these over the past couple of weeks) and a written and revised conclusion. With the exception of daily reading, no other new tasks will be assigned in Français this week to allow students to focus on their writing task. Submitting in Showbie is not necessary at this time. More instructions will be given once the entire text has been completed.}

SCIENCE

* Visiter le dossier "SC - Ressources," "TinyBop Access" en Showbie.
* Lire les directives pour rentrer dans le site.
* Prendre du temps à explorer "SPACE." Nous allons utiliser ce site pour notre apprentissage des planètes pendant les prochaines quelques semaines.
** Le site marche seulement d'un ordinateur; les tablettes et téléphones ne le supporte pas évidement.  Si vous n'avez aucun accès à un ordinateur à la maison, laisse-moi une note en Showbie ASAP! Merci! :)
{Visit Showbie to access the "Tinybop" website we will be using in Science over the coming weeks. 
Further instructions about computer vs tablet access are outlined there. Please read over and reply as asked by the end of the week . Thanks! }

Week One and Two Task Review


Week One and Two Task Review

Below is a list of learning tasks from the last two weeks that I would like to wrap up by the end of this week, if possible. As we move forward into learning new concepts and completing new tasks, sifting through the backlog starts to get tricky.
I will still assess everything that comes in, but with shifting focus to newer items, I may not respond or give feedback to older items as quickly. And, as we move ahead, it is important to have a foundation for what is coming next.

FRANÇAIS
Listening activities: La poule, Vraiment Top 1, Vraiment Top 2.
Pensée critique: Question du livret violet, "Est-ce qu’on devrait avoir des classes séparées pour les filles et garçons?"
LALALA: La vie est belle (vidéo)
Biography: three body paragraphs, edited with attention to verb conjugation
CFOO #8: Créativité speech
Daily reading: Logging in to the "Je lis" site to read along with the books at your suggested start level. (This activity will be ongoing for as long as we are learning from home. Please be sure you have logged in and have started reading DAILY).

MATHÉ
Calcul mental: 2 questions 2 ways (green sheet)
Résolution de problème: "Kim et les bonbons" (blue sheet sent home before break)
Concepts - PEDMAS: We did a lot of work with PEDMAS, but taking photos of all of the sheets is not necessary. After correcting your work with the answers posted in Showbie, please message me if there are certain questions you would like to review for clarification.

SCIENCE
Exploration of TinyBop. Have you responded to Mme Careen about whether or not you can access the site from a computer (desktop or laptop)? If not, please read the information posted in Showbie and respond ASAP!

**All of these items have been previously explained on our blog and are posted in Showbie. With the exception of daily French reading which is completed and tracked through the "Je lis" site, these tasks can be submitted in Showbie via: photo, text note, voice note, video, writing directly on the posted photo/document (if applicable). Please choose the method that allows you to submit your best work. If you have any questions, please add a note to Showbie, or send me an email. Thanks! :)

*****


** Special message from Mme Vuignier: 


I am still looking to connect with quite a few of you in our Showbie Phys Ed. group. If you haven't already done so, please add yourself to: 6e année EP - Class Code: AVG8D

**Special message from Mlle Bees

Salut 6-4!
J’espère que vous avez profité de votre semaine de relâche. Je voulais vous inviter à me joindre dans Showbie. Le code pour ma « classe » en Showbie est JL3FT. Une fois que vous me suivez, vous allez trouver des documents qui parlent des façons différentes que vous pouvez prendre soin de vous pendant cette situation. Ces documents sont optionnels. La situation qu’on vit actuellement est très bizarre et il est fort probable que vous vous sentez anxieux, triste, frustré ou toute une gamme d’émotions. Si vous voulez m’en parler, envoyez-moi un courriel (karen.bees@sjasd.ca). Nous pouvons en parler au téléphone ou en utilisant Zoom.
Prenez-soins de vous et n’hésitez pas à me contacter si vous avez des questions!
Mlle Bees
The above is a message for all students from our guidance counsellor Mlle Bees about how our class can connect with her on Showbie. If you have any questions for her, don’t hesitate to send her an e-mail (karen.bees@sjasd.ca) }


Thursday, April 9, 2020

And, that's a wrap on Week 2!


Happy Thursday!
We made it through another week of home-learning together! :)
Today's learning activities are a repeat of yesterday, with the exception of a new Math question being added for the mental math activity.
I hope this week has provided a chance to get settled back in to learning, with a chance to look over the activities completed before spring break as needed.
Please continue to send me your feedback (both good and "could you please try to...") and I will do my best to balance, incorporate and continue with all suggestions as we move into next week.

Have a wonderful Easter weekend! :)
🌷🌼🌷

*****
le jeudi 9 avril

Fait de la semaine: Jupiter pèse deux fois plus que toutes les autres planètes de 
notre système solaire réunies.

**Important message from the school office: 
*UPDATED as of 1:00 p.m. today*
Friday, April 17th will be an academic 'pause day' for students. Teachers will work on assessment and preparation of learning this day. No new work will be assigned. Students may use this day as a catch-up day if more time for learning is required. Families may also choose to use this extra day as a chance to relax and connect.


**Special message from Mlle Bees

Salut 6-4!
J’espère que vous avez profité de votre semaine de relâche. Je voulais vous inviter à me joindre dans Showbie. Le code pour ma « classe » en Showbie est JL3FT. Une fois que vous me suivez, vous allez trouver des documents qui parlent des façons différentes que vous pouvez prendre soin de vous pendant cette situation. Ces documents sont optionnels. La situation qu’on vit actuellement est très bizarre et il est fort probable que vous vous sentez anxieux, triste, frustré ou toute une gamme d’émotions. Si vous voulez m’en parler, envoyez-moi un courriel (karen.bees@sjasd.ca). Nous pouvons en parler au téléphone ou en utilisant Zoom.
Prenez-soins de vous et n’hésitez pas à me contacter si vous avez des questions!
Mlle Bees
{ The above is a message for all students from our guidance counsellor Mlle Bees about how our class can connect with her on Showbie. If you have any questions for her, don’t hesitate to send her an e-mail (karen.bees@sjasd.ca) }

MATHÉ

Calcul Mental: Résoudre une question de 2 façons
Chercher la feuille verte de calcul mental. La question aujourd'hui est 52 x 101.
Quand tu as fini, prendre une photo et l'afficher en Showbie.
{ Find your green 'Calcul Mental' sheet. Today's question is 52 x 101. Please solve this question using two different mental math strategies. Once you are done, please take a picture and post in Showbie. }




FRANÇAIS

LaLaLa: La lecture indépendante guidée
* Visiter le dossier "FRANÇAIS - LALALA, "Je lis - Website" en Showbie pour votre log-in info.
* Choisir un livre de votre niveau suggéré en Showbie.
* Écouter le texte pendant que vous le lisez sur l'écran.
* Vous pouvez contrôler le "playback speed" en glissant le cercle un bas du livre.
{New home-reading site. Please see email sent and Showbie for more information.}

Écriture: Biographie!
* Avez-vous fini vos trois paragraphes de 'corps' pour votre biographie? Si oui, avez-vous révisé et corrigé les verbes au passé composé et au imparfait?
* Prendre du temps aujourd'hui pour relire vos textes et faire des révisions au besoin. Considérer aussi les mots de transition et marqueurs de relation (la feuille jaune de vos livrets). N'oubliez pas les ressources affichées en Showbie pour vous aider.
{Biography writing: Have you finished the three body paragraphs of your biography text? If so, have you revised and corrected the past tense verbs? Also consider using transition and comparative words, referring to the yellow sheet that was included in your home-learning sheets. Please take time today to review your text, using the resources posted in Showbie to guide you as needed.}

SCIENCE
* Visiter le dossier "SC - Ressources," "TinyBop Access" en Showbie.
* Lire les directives pour rentrer dans le site.
* Prendre du temps à explorer "SPACE." Nous allons utiliser ce site pour notre apprentissage des planètes pendant les prochaines quelques semaines.
** Le site marche seulement d'un ordinateur; les tablettes et téléphones ne le supporte pas évidement.  Si vous n'avez aucun accès à un ordinateur à la maison, laisse-moi une note en Showbie ASAP! Merci! :)
{Visit Showbie to access the "Tinybop" website we will be using in Science over the coming weeks. 
Further instructions about computer vs tablet access are outlined there. Please read over and reply as asked. Thanks! }

*****
Les travaux à rattraper
* Here is a list of all that we worked on before Spring Break, modified sightly to emphasize what items could be handed in so that I can continue to assess your progress while you are working from home. I have linked back to the 4 main blog posts from the week before the break for quick reference if explanation is required.
Please continue to work on (and hand in) these items over the course of the week while keeping-up with the current daily tasks posted, if possible. Merci! :)

TUESDAY        WEDNESDAY        THURSDAY        FRIDAY

MATH
* Concepts: PEDMAS - Colouring page and PEDMAS booklet.
* Mental Math: New multiplication strategy - First 10 questions and Section A.
* Problem solving - "Kim et bonbons" question.

FRANÇAIS
* Listening activity - La poule
* Critical Thinking - respond to question
* Listening activity - Vraiment Top
* LaLaLa activity - Song "La vie est belle" (Listen and respond)
* CFOO #8 - preparing and videoing speech
* Writing - Biography text (Finish writing 3rd paragraph, revise and begin editing all three body paragraphs, identify past tense verbs and use posted supports to begin proper conjugation).

SCIENCE
* BrainPop Videos (Les saisons, Les solstices et équinoxes, Le système solaire)
* Bill Nye Video - Planets

Wednesday, April 8, 2020

Wednesday!

*****
le mercredi 8 avril

Fait de la semaine: Jupiter pèse deux fois plus que toutes les autres planètes de 
notre système solaire réunies.

** Special message from Mme Vuignier: I am still looking to connect with quite a few of you in our Showbie Phys Ed. group. If you haven't already done so, please add yourself to:
6e année EP
Class Code: AVG8D

MATHÉ

Calcul Mental: Résoudre une question de 2 façons
Chercher la feuille verte de calcul mental. La question aujourd'hui est 325 x 4.
Quand tu as fini, prendre une photo et l'afficher en Showbie.
{ Find your green 'Calcul Mental' sheet. Today's question is 325 x 4. Please solve this question using two different mental math strategies. Once you are done, please take a picture and post in Showbie. }


FRANÇAIS

LaLaLa: La lecture indépendante guidée
* Visiter le dossier "FRANÇAIS - LALALA, "Je lis - Website" en Showbie pour votre log-in info.
* Choisir un livre de votre niveau suggéré en Showbie.
* Écouter le texte pendant que vous le lisez sur l'écran.
* Vous pouvez contrôler le "playback speed" en glissant le cercle un bas du livre.
{New home-reading site. Please see email sent on Monday and Showbie for more information.}

Écriture: Biographie!
* Avez-vous fini vos trois paragraphes de 'corps' pour votre biographie? Si oui, avez-vous révisé et corrigé les verbes au passé composé et au imparfait?
* Prendre du temps aujourd'hui pour relire vos textes et faire des révisions au besoin. Considérer aussi les mots de transition et marqueurs de relation (la feuille jaune de vos livrets). N'oubliez pas les ressources affichées en Showbie pour vous aider.
{Biography writing: Have you finished the three body paragraphs of your biography text? If so, have you revised and corrected the past tense verbs? Also consider using transition and comparative words, referring to the yellow sheet that was included in your home-learning sheets. Please take time today to review your text, using the resources posted in Showbie to guide you as needed.}

SCIENCE
* Visiter le dossier "SC - Ressources," "TinyBop Access" en Showbie.
* Lire les directives pour rentrer dans le site.
* Prendre du temps à explorer "SPACE." Nous allons utiliser ce site pour notre apprentissage des planètes pendant les prochaines quelques semaines.
** Le site marche seulement d'un ordinateur; les tablettes et téléphones ne le supporte pas évidement.  Si vous n'avez aucun accès à un ordinateur à la maison, laisse-moi une note en Showbie ASAP! Merci! :)
{Visit Showbie to access the "Tinybop" website we will be using in Science over the coming weeks. 
Further instructions about computer vs tablet access are outlined there. Please read over and reply as asked. Thanks! }

*****
Les travaux à rattraper
* Here is a list of all that we worked on before Spring Break, modified sightly to emphasize what items could be handed in so that I can continue to assess your progress while you are working from home. I have linked back to the 4 main blog posts from the week before the break for quick reference if explanation is required.
Please continue to work on (and hand in) these items over the course of the week while keeping-up with the current daily tasks posted, if possible. Merci! :)

TUESDAY        WEDNESDAY        THURSDAY        FRIDAY

MATH
* Concepts: PEDMAS - Colouring page and PEDMAS booklet.
* Mental Math: New multiplication strategy - First 10 questions and Section A.
* Problem solving - "Kim et bonbons" question.


FRANÇAIS
* Listening activity - La poule
* Critical Thinking - respond to question
* Listening activity - Vraiment Top
* LaLaLa activity - Song "La vie est belle" (Listen and respond)
* CFOO #8 - preparing and videoing speech
* Writing - Biography text (Finish writing 3rd paragraph, revise and begin editing all three body paragraphs, identify past tense verbs and use posted supports to begin proper conjugation).


SCIENCE
* BrainPop Videos (Les saisons, Les solstices et équinoxes, Le système solaire)
* Bill Nye Video - Planets

Tuesday, April 7, 2020

Tuesday!


*****
le mardi 7 avril

Fait de la semaine: Jupiter pèse deux fois plus que toutes les autres planètes de 
notre système solaire réunies.

MATHÉ

Calcul Mental: Multiplication.
* Section B: les réponses sont maintenant affichés en Showbie.
{Correct Section B in Showbie}

FRANÇAIS

LaLaLa: La lecture indépendante guidée
* Visiter le dossier "FRANÇAIS - LALALA, "Je lis - Website" en Showbie pour votre log-in info.
* Choisir un livre de votre niveau suggéré en Showbie.
* Écouter le texte pendant que vous le lisez sur l'écran.
* Vous pouvez contrôler le "playback speed" en glissant le cercle un bas du livre.
{New home-reading site. Please see email sent yesterday and Showbie for more information.}

Compréhension Orale: Vraiment Top!
* Visiter le dossier "Français: Écoute," "Vraiment Top 2" en Showbie pour votre tâche.
{Listening activity. Visit Showbie for the link and questions.}

SCIENCE
* Visiter le dossier "SC - Ressources," "TinyBop Access" en Showbie.
* Lire les directives pour rentrer dans le site.
* Prendre du temps à explorer "SPACE." Nous allons utiliser ce site pour notre apprentissage des planètes pendant les prochaines quelques semaines.
** Le site marche seulement d'un ordinateur; les tablettes et téléphones ne le supporte pas évidement.  Si vous n'avez aucun accès à un ordinateur à la maison, laisse-moi une note en Showbie ASAP! Merci! :)
{Visit Showbie to access the "Tinybop" website we will be using in Science over the coming weeks. 
Further instructions about computer vs tablet access are outlined there. Please read over and reply as asked. Thanks! }

*****
Les travaux à rattraper
* Here is a list of all that we worked on before Spring Break, modified sightly to emphasize what items could be handed in so that I can continue to assess your progress while you are working from home. I have linked back to the 4 main blog posts from the week before the break for quick reference if explanation is required.
Please continue to work on (and hand in) these items over the course of the week while keeping-up with the current daily tasks posted, if possible. Merci! :)

TUESDAY        WEDNESDAY        THURSDAY        FRIDAY

MATH
* Concepts: PEDMAS - Colouring page and PEDMAS booklet.
* Mental Math: New multiplication strategy - First 10 questions and Section A.
* Problem solving - "Kim et bonbons" question.


FRANÇAIS
* Listening activity - La poule
* Critical Thinking - respond to question
* Listening activity - Vraiment Top
* LaLaLa activity - Song "La vie est belle" (Listen and respond)
* CFOO #8 - preparing and videoing speech
* Writing - Biography text (Finish writing 3rd paragraph, revise and begin editing all three body paragraphs, identify past tense verbs and use posted supports to begin proper conjugation).


SCIENCE
* BrainPop Videos (Les saisons, Les solstices et équinoxes, Le système solaire)
* Bill Nye Video - Planets